ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

تلگرام ۱۰ساله شد | پیام‌رسان مدرن ۸۰۰میلیونی در مسیر توسعه

  • کد خبر: ۱۷۹۱۶۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
تلگرام ۱۰ساله شد | پیام‌رسان مدرن ۸۰۰میلیونی در مسیر توسعه
پاول دورف مدیر پیام‌رسان تلگرام، با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود از ۱۰ساله شدن تلگرام خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۰سال پیش بود که یک پیام‌رسان جدید پا به عرصه رقابت با بزرگانی مثل وایبر، واتساپ، ویچت و... گذاشت.

شاید اگر ۱۰سال پیش با این برنامه کار می‌کردید حتی به فکرتان هم خطور نمی‌کرد که روزی همین اپلیکیشن ساده و بدون امکانات بتواند چنان غوغایی در بازار اپلیکیشن‌های مشابه ایجاد کند که رقبا برای رسیدن به امکانات آن مجبور باشند هر لحظه به فکر بروزرسانی و حفظ مخاطب خود باشند.

تلگرام البته حرف‌های زیادی در زمینه امنیت دارد و از همان ابتدای فعالیت با قراردادن جایزه بزرگی از برنامه‌نویسان و هکر‌ها خواست تا امنیت این برنامه را بررسی کنند و اگر بتوانند حفره امنیتی در این برنامه پیدا کنند، برنده این جایزه باشند.

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام از همان سال اول چه در کسب مخاطب و چه در ارائه امکانات رو به پیشرفت بود و حالا نیز با ارائه قابلیت استوری که فعلا در اختیار کاربران پرمیوم قرار دارد وارد چالش جدیدی با اپلیکیشن محبوب اینستاگرام شده است.

پاول دورف مالک تلگرام در پستی در کانال شخصی خود به مناسبت سالروز ۱۰سالگی تلگرام نوشت:

امروز تلگرام ۱۰ساله شد

تنها در یک دهه، تلگرام بیش از ۸۰۰میلیون کاربر فعال صرفاً به لطف تبلیغات چهره به چهره به دست آورد. از طریق به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های متعدد در طول سال‌ها، تلگرام دوباره تعریف کرده که یک پیام‌رسانی مدرن چگونه باید باشد.
گام بعدی تلگرام فراتر رفتن از پیام‌رسانی و نوآوری در رسانه‌های اجتماعی است. ما باید از محبوبیت خود برای تغییر زندگی میلیارد‌ها نفر برای بهترشدن، الهام بخشیدن و اعتلای مردم در سیاره خود استفاده کنیم.
انتشار تدریجی استوری‌های امروز برای همه کاربران آغاز و این مرحله جدید در تاریخ تلگرام است. درحالی‌که دهه گذشته هیجان‌انگیز بود، ۱۰سال آینده زمانی خواهد بود که تلگرام به پتانسیل واقعی خود برسد.

اما شاید نقطه عطف تلگرام جایی رقم خورد که قابلیت کانال را عرضه کرد. قابلیتی که تا آن زمان چندان شناخته شده نبود، اما حداقل در فضای رسانه‌ای و کسب و کار ایران تحول بزرگی ایجاد کرد، به‌طوری‌که سریع‌ترین راه برای دسترسی به اخبار و مطالب شد. کسب و کار‌های زیادی شروع به فعالیت در فضای مجازی کردند. حتی بسیاری از افراد بنیان کسب‌وکار خود را براساس فعالیت در این فضا قرار دادند.

با همه این توضیحات، اما تلگرام از اردیبهشت۹۷ در کشورمان فیلتر شده است. هرچند شاید فیلترینگ موقت به دلایل امنیتی و سیاسی راهکار خوبی باشد، اما درنهایت با ادامه‌دارشدن این فیلترینگ مخاطب راه ورود به این منابع را با استفاده از فیلترشکن‌های امن یا ناامن خواهدیافت. استفاده طولانی‌مدت از فیلترشکن‌ها نه تنها باعث خروج ارز از کشور می‌شود بلکه می‌تواند با دسترسی به سایر منابع فیلترشده، اثرات مخرب فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد.  

چند روز پیش بود که اعلام شد کشور عراق این پیام‌رسان را فیلتر کرده است، اما حالا خبر از توافق این کشور با مدیران تلگرام می‌آید. این توافق می‌تواند الگوی خوبی برای وضعیت این پیام‌رسان در کشورمان باشد، هرچند مسئولان پیش از این اعلام کرده بودند با شبکه‌های اجتماعی که پاسخ‌گویی به کشور داشته باشند همکاری خواهند کرد. باید دید سرانجام این معادله چند مجهولی به چه نتیجه‌ای خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->